Z kuşağı kişisel avatarı ile iletişim kuruyor – Habertürk

Internasyonal denetim ve danışmanlık kuruluşu Deloitte, bu yıl ABD, İngiltere, Almanya, Japonya ve Brezilya’da gerçekleştirdiği Dijital Medya Trendleri çalışmasının neticelerini deklare etti. Araştırma, video oyunlarının Z Kuşağı için en büyük eğlence aracı olmasının yanı sıra gençlerin sosyalleşmek ve kendilerini ifade etmek için de oyundaki avatarlarını kullandığını ortaya koyuyor.

Oyun çılgınlığını ‘küresel, toplumsal ve durdurulamaz’ diye tanımlayan araştırmaya gore beş ülkenin tümünde Z kuşağı, video oyunlarını en sevdikleri eğlence etkinliği olarak sıralıyor. ABD’deki oyuncuların ortalama yarısı, oyunun öteki eğlence etkinlikleri için ayrılan zamana yayıldığını söylüyor.

Araştırmaya ABD’den katılanların yüzde 80’inden fazlası sık sık yada gün içinde ara sıra oyun oynadığını, akıllı telefon sahiplerinin yarısı ise her gün telefonda oyun oynadığını belirtiyor. Sık sık yada gün içinde ara sıra oyun oynadığını söyleyenlerin oranı İngiltere’de yüzde 75, Almanya’da yüzde 78, Brezilya’da yüzde 89, Japonya’da ise yüzde 63.

Araştırmaya katılan 14-19 yaş arasındaki Z Kuşağı gençleri, video oyunlarına para harcamaktan çekinmiyor. Bu yüzden oyun trendlerini Z Kuşağı’nın talepleri belirliyor.

Gençler, tertipli olarak video oyunu oynamanın toplumsal ve duygusal açıdan yararlı bulunduğunu belirtiyor. Z Kuşağı gençlerinin yüzde 70’i video oyunları oynamanın kontakt kurmalarına destek bulunduğunu söylerken bu oran Z Kuşağı’nın yetişkinlerinde yüzde 58’e düşüyor.

SANAL VE GERÇEK BULANIKLAŞIYOR

Oyun deneyimleri giderek daha sofistike ve oldukca katmanlı hale geldikçe, gerçek ve sanal dünyalar arasındaki çizgi bulanıklaşıyor ve metaverse evreni gençlere daha da yaklaşıyor.

Video oyunları, kullanıcıları dijital ve gerçek yaşamın birleştiği, daha kişisel ve toplumsal bir dijital geleceğe taşıyor. Oyuncular, oyunun öteki insanlarla bağlantıda kalmaya yaradığını ek olarak zor zamanlarda kendilerine destek bulunduğunu belirtiyor. Araştırmaya cevap veren Z Kuşağı adamların yüzde 78’i, hanımefendilerin ise yüzde 73’ü kendilerini ifade etmek için oyundaki avatarlarını kullandığını söylüyor.

Z Kuşağı’ndaki genç erkekler haftada averaj 12 saat oyun oynarken genç hanımefendiler ise averaj 9 saat oyun oynuyor. Araştırmaya gore bilhassa genç erkekler video oyunlarını sosyalleşmek ve kendini ifade etmek için mühim görüyor. Z Kuşağı genç adamların yüzde 80’i video oyunları oynarken başkalarıyla iletişime geçmenin kendileri için mühim bulunduğunu belirtirken bu oran hanımlarda yüzde 57’ye düşüyor.

PAZARLAMANIN YENİ EVRENİ

Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Lideri Metin Aslantaş, pandeminin gençleri toplumsal bağlantılar oluşturmak ve yaşıtlarıyla iletişime geçmek için video oyunlarına yönelttiğine dikkat çekti. Aslantaş şu şekilde konuştu:

“Gençler, kapanma ve engelleme dönemlerinde dostlarıyla bir araya gelemedikleri için video oyun platformlarında toplandılar. Oyuncuyu yıldız icra eden akıllı telefonlar, rekabetçi e-sporlar, Hollywood düzeyindeki varlıklı deneyimler yardımıyla oyun küreselleşti ve giderek evreni genişledi. Oyun bireysel bir edinim olarak başlasa da şu sıralar oldukça toplumsal bir aktivite. Video oyunları insanlara kendilerini ifade etme, derinleşme, bağlantı kurma, stresten uzaklaşma için çıkış noktası sunuyor, oyun şirketleri de bu faydadan para kazanıyor. Sokağa çıkma kısıtlamaları ve toplumsal mesafe zorunlulukları esnasında pandemi, yalnız dijital dünyalarda sosyalleşmenin kıymetini gösterdi. Z Kuşağı’nın yön verdiği bu trend onların taleplerine gore şekillenmeye devam edecek. Reklam sektörü, en iyi oyun platformlarında toplanmış ve etkileşimde bulunan büyük, küresel kitlelere erişmek ve onları etkilemek için çalışıyor. Oyun dünyaları daha dinamik ve özelleştirilebilir hale geldikçe oyun için reklamcılık ve marka bilinci oluşturma fırsatları daha yaratıcı hale geliyor. En oldukca tercih edilen toplumsal oyunlar, markalı sanal ürünleri giderek daha çok içeren sanal giysiler, görünümler ve hareketler sunarak daha çok kişiselleştirmeyi destekliyor. Bu dünya, oyuncunun en sevilmiş olduğu marka spor ayakkabıları giyen, daima hayalini kurduğu tasarımcının el çantasını kullanan avatarların olduğu bir başka dünyanın kapılarını açıyor.”

Yoruma kapalı.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Gizlilik ve Çerez Politikası
Ne Demek - Bursa son dakika - Ehliyet Sınavı Çıkmış Sorular - Paket Arıtma - Gebze implant diş - Kulis haber -
sesli sohbet elektronik sigara cam
Bebek Bakıcısı |
uaeupdates.com deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu radabet giriş Puff nesinecasino gaziantep bayan escort antep escort